sxino

sxino

Τρίτη, Φεβρουαρίου 26, 2008

για τα Oscar


Ολά τα ΜΜΕ λένε συνεχώς για τα πόσο ευρωπαικά ήταν τα φετεινά βραβεία, επείδη βραβεύτηκαν αγγλοί, γαλλίδες και ισπανοί. Αλλά μήπως η πραγματικότητα είναι οτι είναι ευρώπαικά γιατί όλες οι σχέδον οι υποψηφίες ταίνιες (και οι περισοτέρες που κάνουν επιτύχια τελεύταια) έχουν πολυ περισοτερο ευρωπαικη αισθητική;
Το no country for old men, πράγματικά δε θυμίζε σε τίποτα αμερικανική ταίνια. Μου έμοιαζε αισθητικά, (αν και σαφώς κατωτερο γενικά) το Παρισι Τέξας του Βέντερς. Αλλά και το τζέσε τζέημς (αυτό με το κόλο του μπραντ πιτ) δεν ήταν πολυ ευρωπαικό αισθητικά? Μην πω για τα Juno κτλ.
αυτη η φάση μπορεί να πηγάζει απο διάφορες καταστάσεις, αλλά πίστευω ότι η κύρια ειναι ότι μέσω διαδυκτου είναι πολυ πιο εύκολο να αποκτήσεις πρόσβαση στην κινηματογραφική παραγώγη αλλών χώρων και να επιραστείς σαν δημιουργός, αλλά κυρίως ενά κομμάτι του κοίνου να είναι επιδεκτικό πλεόν σε τέτοιυ τύπου ταίνιες. και σίγουρα ότι πλεον το hype που δημιοργηται γύρω απο κάτι πολυ περισότερο οφείτελετε πλέον σε κοίνο απο πολλές χώρες .

2 σχόλια:

Orestis είπε...

Εγώ θα διαφωνήσω. Αν υπάρχει ένας λόγος που χαρακτηρίζουν ευρωπαϊκά τα φετινά βραβεία αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από το ότι βραβευτήκαν και αρκετοί Ευρωπαίοι ηθοποιοί. Καλός Αμερικάνικος κινηματογράφος υπήρχε πάντα και από αυτόν έχει διδαχθεί πολλά ο Ευρωπαϊκός. Ο Αμερικανοί σκηνοθέτες μπορεί να δανείζονται στοιχεία από τους αγαπημένους τους Ευρωπαίους, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν συμβαίνει και το αντίθετο. Το λάθος σου είναι ότι συνδέεις τον αμερικανικό κινηματογράφο με τον χολιγουντιανό-εμπορικό κινηματογράφο. Το κοινό δεν έχει υποστεί καμία δραματική αλλαγή και αυτό φαίνεται και από τις εισπράξεις των ταινιών. Στο rottentomatos βλέπουμε ότι το “no country for old men” κλείνοντας 16 εβδομάδες προβολής έχει βγάλει μόνο 64 εκατομμύρια δολάρια με βαθμολογία 94%, ενώ το “jumper” με 15% έχει βγάλει 56 εκατομμύρια μόλις σε δύο. Το “There Will Be Blood” σε εννιά εβδομάδες έβγαλε μόλις 36 εκατομμύρια. Και μπορεί να μιλάμε πάντα για τις Η.Π.Α. αλλά και η εικόνα του δικού μας κοινού δεν είναι διαφορετική. Στο Τζέσι Τζέιμς, είδα κόσμο να σηκώνεται και να φεύγει στη μέση της ταινίας.

DJ Fat B. Rip είπε...

Γενικά έχεις δίκιο. Και προφανώς δεν λέω οτι πεθαινουν τα μπλοκμπαστερ. Αλλά νομίζω οτι πριν καμια δεκαετια αυτες οι ταινιες θα πηγαίναν πολυ χειροτερα. Και δευτερον εδω και καμια δεκαετια που θυμαμαι καθαρα τις ταινιες και τα οσκαρ (25 ειμαι) , δεν θυμαμαι να είναι όλες οι ταινιες τετοιου τυπου (οχι απλα να εγινε εκπληξη, η να μπηκαν σφηνα στις μεγαλες παραγωγες. γενικα προφανως δεν εχω ψαξει τα πληρη στοιχεια, αλλα νομιζω οτι γενικα εχει μικρινει και εισπρακτικα η ψαλιδα αναμεσα στα μπλοκμπαστερ και τις ανεξαρτητες παραγωγες, γιατι τα μπλοκμπαστερ τα εχει χτυπησει πραγματικα η πειρατεια και τα οικιακα συστηματα, ενω ταυτοχρονα η ευκολη προσβαση σε πληροφοριες, και η δυνατητα πληρους ενημερωσης του ενδιαφερομενου κοινου εχουν δωσει πολυ μεγαλυτερη ωθηση στις ανεξαρτητες παραγωγες. παντως ειμαι σιγουρος οτι συντομα θα πρεπει να αρχισουν να γυρνανε καλυτερα μπλοκμπαστερ γιατι το εχουν γαμησει στις αηδιες