sxino

sxino

Πέμπτη, Ιουνίου 14, 2007

UNREAL, Extending Comic Culture


«UNREAL, Extending Comic Culture »

Προβολές-εκθέσεις-Dj sets< /b>-οπτικοακουστικά δρώμενα

screenings-exhibition-audiovisual shows

Πέμπτη 14 έως Τετάρτη 20 Ιουνίου

Thur.14 - Wed. 20 June

«Πέρα από τα Κόμικς»

«Τίποτα δεν είναι αληθινό, όλα επιτρέπονται…»
William Barrows

Παράλληλα με το φεστιβάλ κόμικ της Βαβέλ στη γειτονική Τεχνόπολη, το Bios εξερευνώντας τη μη πραγματική διάσταση, διοργανώνει ένα σύνολο δράσεων, που περιλαμβάνει προβολές, εκθέσεις, Dj sets και οπτικοακουστικά δρώμενα γύρω από το κόσμο των κόμικς, τους χαρακτήρες και το φανταστικό.

Ταξιδεύοντας στον κόσμο του φανταστικού, η δράση UNREAL, προχωρά ένα βήμα μπροστά από τον κόσμο των κόμικς. Η δράση χωρίζεται σε πέντε επιμέρους θεματικές ενότητες με πρωτοπόρους καλλιτέχνες, παρουσιάζοντας εκθέσεις και Dj sets, συνδυάζοντας με αυτό τον τρόπο το cult και το σύγχρονο πειραματισμό.
Αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

1. Εκθέσεις - Busy Bee - Pictoplasma – intron depot (masamune shirow characters) – yupyland characters

Καθημερινά 14 – 20 Ιουνίου
Όλη την ημέρα (από 12μμ)

Η κουλτούρα των κόμικς σταδιακά καταφέρνει να εξαπλωθεί και να εισχωρήσει και σε άλλες μορφές έκφρασης, όπως αυτές του κινηματογράφου, του design, της δημιουργίας τρισδιάστατων παιχνιδιών – φετίχ –όχι μόνο για παιδιά- και άλλων εικαστικών προτάσεων.

Συγκεκριμένα:

A] Βusy Bee
Η ομάδα Busy Bee, με έδρα την Αθήνα, αποτελείται από τους Έλληνες < /span>Μάνο και Μαριάννα. Εξερευνώντας τα όρια του ανθρωπομορφισμού και του ζωομορφισμού, δημιουργούν υφασμάτινα mango- ειδή τερατάκια. Πολύχρωμα υφάσματα, χοντρές κλωστές, μεγάλα κουμπιά και πολλή φαντασία, έχουν επιστρατευτεί για την κατασκευή των «πέραν από τα κόμικς» μοναδικών χειροποίητων κομματιών.

B] Pictoplasma
Οι Pictoplasma με έδρα το Βερολίνο, δημιουργούν και παρουσιάζουν από το 1999 σύγχρονο character design. Οι Pictoplasma έχουν διοργανώσει events σε Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η πρώτη τους παρουσίαση στην Ελλάδα θα γίνει στο Bios. Οι χαρακτήρες εμφανίζονται άλλοτε αξιαγάπητοι και άλλοτε αστικοί και μίνιμαλ, επαναπροσδιορίζοντας τα αισθητικά δεδομένα της οπτικής επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ανθρωπόμορφοι και πολύχρωμοι, εμφανίζονται σε wallpapers, stands, κουκλάκια και έμψυχοι σε ταινίες. Οι χαρακτήρες αποφεύγουν τους εικονογραφικούς κανόνες, ανακατεύοντας παιχνιδιάρικα τους οπτικούς κώδικες ενώ αντιμετωπίζουν το θεατή συναισθηματικά, ανεξάρτητα από κάποιο πολιτιστικό υπόβαθρο.
Στο Bios θα εκτεθεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά wallpaper των Pictoplasma. Θα υπάρχει επίσης και πλήρης κατάλογος της δουλειάς τους.

Γ] Yupyland
Η Μένη Τζήμα είναι freelance εικονογράφος που ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Έχει αναγνωριστεί σαν μια από τους 20 πιο ανερχόμενους καλλιτέχνες από το Computer Arts Projects . Η δουλειά της επίσης έχει παρουσιαστεί στη νέα έκδοση του Pictoplasma Character Encyclopaedia, καθώς και σε διάφορα e-zines, όπως στα Don’t Panic Media και Root Magazine. Έχει πάρει μέρος σε συνεργασίες όπως : Pictoplasma Essence of Rabbit, Reach+ customized FU stickers, Jeremyville Sketchel, Dopepope’s Metalman Project, Little Bird Project κ.α. Τον περασμένο Σεπτέμβρη οι χαρακτήρες της ταξίδεψαν στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας για να πάρουν μέρος στην ομαδική έκθεση Freaky People .
Στο Bios θα παρουσιάσει τους χαρακτήρες της που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του Pictoplasma και δείγματα της νέας της δουλειάς.

Δ] intron depot (masamune shirow characters)
Με αφορμή το αφιέρωμα σε ταινίες του καλλιτέχνη, παρουσιάζεται έκθεση των βασικών χαρακτήρων αυτών των ταινιών.

2.FAKE WARS-

Προβολές

14 και 15 Ιουνίου
στο Μain του Bios
από τις 21.30

Με αφορμή τα 20 χρόνια από την προβολή του πρώτου STAR WARS, μία από τις ταινίες του George Lucas που άφησαν εποχή, και διαμόρφωσαν την εικόνα του μέσου ανθρώπου για το διάστημα και το μέλλον, προβάλλονται ταινίες που έχουν συνειδητά επηρεαστεί, μιμηθεί ή δανειστεί στοιχεία από το έργο του.
Dünyayi Kurtaran Adam (1982)
«Το τούρκικο Star Wars θέτει υπό αμφισβήτηση την κριτική του κινηματογράφου. Από τις τρεμάμενες σκιές των Αδελφών Lumiere έως τον ψηφιακό κινηματογράφο, δεν έχει υπάρξει ταινία σαν κι αυτή. Βοήθησέ μας, Obi Wan Kenobi… βοήθησέ μας!» Phil Hall
Φόρος τιμής ή κλασσική περίπτωση trash κινηματογράφου; Αυτή η αμφισημία θα περιβάλλει για πάντα το φιλμ Dünyayi Kurtaran Adam, την τουρκική απάντηση στο Star Wars. Γυρισμένη το 1982 με πενιχρά μέσα, η ταινία περιγράφει την ιστορία δύο μαχητών του διαστήματος, οι οποίοι προσκρούουν σε έναν ερημικό πλανήτη, για να ανακαλύψουν μια αποικία ανθρώπων που καταπιέζεται από μια άγρια φυλή μεταλλαγμένων καβαλάρηδων. Είναι στο χέρι τους να σώσουν τους καταπιεσμένους ανθρώπους από τους μεταλλαγμένους τυράννους.
Η ταινία περιέχει αυτούσια πλάνα από το Star Wars καθώς και μουσική από ταινίες όπως τα «Αναζητώντας την Χαμένη Κιβωτό», “Flash Gordon” και «Ο Πλανήτης των Πιθήκων» καταλύοντας κάθε έννοια περί πνευματικών δικαιωμάτων. Εντάσσεται δε σε μια παράδοση του τουρκικού κινηματογράφου σύμφωνα με την οποία κλασικές ταινίες του Hollywood (O Μάγος του Οζ, Star Trek, Tarzan) ανασκευάζονται με πολύ χαμηλό κόστος.
Star Wars: < lang="EN-US" style=" line-height: 150%; font-family: DINGreek-Regular; mso-bidi- mso-ansi-language: EN-US">Revelations
Το Revelations καταδεικνύει τις διαστάσεις της αγάπης που διαπνέει του φίλους του < lang="EN-US" style=" line-height: 150%; font-family: DINGreek-Regular; mso-bidi- mso-ansi-language: EN-US">Star Wars. H ταινία Revelations είναι μια χαμηλού κόστους ανεξάρτητη παραγωγή για την οποία εργάστηκαν μονάχα εθελοντές. Όλοι οι συντελεστές κάλυπταν από μόνοι τους τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής τους. Αντιθέτως το αποτέλεσμα λίγα προδίδει για το χαμηλό κόστος παραγωγής της ταινίας και αποτελεί μια ένδειξη του τι μπορεί να συμβεί όταν συνδυάζονται αγάπη, μεράκι και επινοητικότητα.
Μέσα από τη διαμάχη ανάμεσα στην ηρωίδα της ταινίας, Taryn Anwar, και την αυτοκρατορία του βασιλιά Palpatine δίνεται αλληγορικά η μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό για τη μοίρα του γαλαξία.
Once Upon A Jedi
Το Once Upon A Jedi θολώνει τα όρια ανάμεσα στη ρεαλιστική αφήγηση και την επιστημονική φαντασία. Πρόκειται για ένα fan film, το οποίο, μέσα από μια παραλλαγή της πλοκής του Star Wars, αφηγείται την προσπάθεια ενός μαθητή Λυκείου, του Joe, να υπερνικήσει τους κακόβουλους συμμαθητές του, να λύσει το πυθαγόρειο θεώρημα και να κερδίσει την καρδιά της πιο όμορφης κοπέλας του σχολείου.

George Lucas In Love
Μια ταινία μικρού μήκους που αποτίνει φόρο τιμής στον σκηνοθέτη George Lucas μέσα από μια παρωδία του Shakespeare In Love. Η δράση του George Lucas in Love εκτυλίσσεται στα 1967, όταν ο, νεαρός ακόμα, ήρωας της ταινίας προσπαθεί μάταια να εμπνευστεί το σενάριό του για τη σχολή κινηματογράφου στην οποία φοιτεί. Η σάτιρα αναζητεί την πραγματική προέλευση της εποποιίας του Star Wars. Το αντικείμενο του πόθου του Lucas είναι τελικά εκείνο που θα πυροδοτήσει τη φαντασία του.

Troops
Ένα αλλόκοτο φιλμικό mash-up όπου συνδυάζεται η λατρεία των δημιουργών για το film wars και η διακωμώδηση της reality σειράς Cops. Στο Troops η κάμερα ακολουθεί τους αυτοκρατορικούς stormtroopers και καταγράφει τον τρόπο υπηρεσίας τους, αποδίδοντας ένα χιουμοριστικό και καυστικό σχόλιο γύρω από τα τηλεοπτικά reality

Θα προβληθούν επίσης οι ταινίες μικρού μήκους Escape from Tatooine”, “Star Wars Gangsta Rap”, “Trooper Clerks” και άλλες.

3. Experiments in image

14 – 16 Ιουνίου
από τις 19.30
στο Bar του Bios

Α] Winson McCay
Ο πρώτος δημιουργός κινουμένων σχεδίων, ο Winson McCay, ήδη από το 1910 παρουσίασε ζώα με ανθρώπινο χαρακτήρα στη μεγάλη οθόνη, αλλάζοντας για πάντα τη ροή του κινηματογράφου, εισάγοντας σε αυτόν φανταστικούς χαρακτήρες.

Στο Bios θα προβληθούν, μεταξύ άλλων, ταινίες του δημιουργού όπως το “Gertie the Dinosaur” και το “How a mosquito operates” που αποτελούν σταθμούς για το ξεκίνημα των κινουμένων σχεδίων.

B] inspired by Norman McLaren (Lillevan Popjoy)

Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους κινηματογραφιστές της γενιάς του και από τους σημαντικότερους πειραματιστές του φιλμ, ο Norman McLaren , είχε καταφέρει μέχρι τον θάνατό του το 1987 να τιμηθεί με εκατοντάδες, κυριολεκτικά, βραβεία και να αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια του στον κινηματογράφο.
Γεννημένος στη Σκωτία, υπήρξε στενός φίλος και συνεργάτης του John Grierson , «πατέρα» του Βρετανικού ντοκιμαντέρ. Η σχέση αυτή έπαιξε καθοριστικό ρόλο τόσο στο δημιουργικό στυλ του McLaren, όσο και στην μετέπειτα πορεία του. Το 1938 ο Grierson ανέλαβε επί κεφαλής του Καναδικού National Film Board και δυο χρόνια αργότερα ανέθεσε στον McLaren να «εκπαιδεύσει» την πρώτη γενιά Καναδών animators, καθορίζοντας ουσιαστικά έτσι το ύφος μιας ολόκληρης κινηματογραφικής σχολής.
Η δουλειά του McLaren χαρακτηρίζεται από απόλυτη καινοτομία. Ανικανοποίητος από τις παραδοσιακές μορφές του animation, δοκίμασε να σχεδιάσει και να ζωγραφίσει απευθείας επάνω στο φιλμ. Έφτασε ακόμα και στο σημείο ν’ ανοίξει τρύπες στο φιλμ, και αποτέλεσμα υπήρξε ένα εφέ που έμοιαζε «να δίνει ζωή στο ίδιο το φως», όπως έγραψαν οι θεωρητικοί της εποχής του.
Αν και κυρίως γνωστός για τα animation του, ήταν μια ταινία με ήρωες πραγματικούς ανθρώπους που του χάρισε το Όσκαρ το 1952. Το Neighbors, διάρκειας μόλις 8 λεπτών, γυρίστηκε εν μέσω του ψυχρού πολέμου, και παραμένει έως σήμερα η απόλυτη διακήρυξη της ματαιότητας της βίας.
Το 1960 ξεκίνησε να δουλεύει επάνω σε μια τριλογία, που κατέληξε να εκφράσει όσο καμία άλλη το σύνολο και την πολυπλοκότητα της δουλειάς του. Για την πρώτη ταινία, Lines Vertical, ο McLaren χάραξε γραμμές κατ’ ευθείαν επάνω σε ασπρόμαυρο φιλμ 35mm, το οποίο στη συνέχεια επεξεργάστηκε με μια σειρά χρωματιστά φίλτρα. Για την δεύτερη, Lines Horizontal, το επεξεργασμένο φιλμ του Lines Vertical απέκτησε μέσα από πρίσματα καμπή 90 μοιρών σε σχέση με το πρωτότυπο, ενώ στο Mosaic του 1961 τα δύο φιλμ «έπεσαν» το ένα πάνω στο άλλο.
Το 1985 ο McLaren δώρισε το σύνολο της δουλειάς του, 72 ταινίες, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης και στην Ακαδημία Κινηματογράφου του Λος Άντζελες.
Στο αφιέρωμα του bios στον Norman McLaren, θα προβληθούν ταινιες εμνευσμένες απο το εργο του από τον γερμανό visual artist lillievan Popjoy
"I have no great interest in films as such. Now and again, shapes, masses, and movements so disport themselves that I have a brief hope that something of the virtue of great painting may one day come to cinema..." John Grierson

Γ] Oskar Fischinger

Αφιέρωμα στο έργο ενός από τους πρωτοπόρους του κινηματογράφου του 20ου αιώνα.

Ο Oskar Fischinger γεννήθηκε στη Γερμανία το 1900. Αφοσιώθηκε από νωρίς στον κινηματογράφο και οι πρώτες του ταινίες στις αρχές της δεκαετίας του 1920 ξεχώριζαν για τον προοδευτισμό και την πειραματική τους προσέγγιση. Αρχικός του στόχος ήταν να παντρέψει τα δύο μεγάλα του πάθη, τη μουσική και τις γραφικές τέχνες. Πειραματίστηκε έντονα με τα χρώματα και τις μορφές εισάγοντας νέες τεχνικές απεικόνισης με τη χρήση πολλαπλών εικόνων, κεριού και υγρών. Οι δημιουργικές του απόπειρες συνδυάστηκαν με τη μουσική του Bach και του Beethoven, για να εισάγουν μια νέα μορφή αφηρημένης τέχνης, τη “visual music”.

Οι προσπάθειές του λειτούργησαν ως προάγγελοι των αφηρημένων κινουμένων σχεδίων, της op(tical) art, της ψυχεδελικής τέχνης, των laser shows και αυτές δεν ήταν οι μόνες του καινοτομίες. Οι fans του Chelsea Girls του Andy Warhol θα εκπλήσσονταν στην είδηση ότι ο Fischinger χρησιμοποίησε πολλαπλές επικαλυπτόμενες εικόνες σε πολυμεσικά κονσέρτα ήδη από τη δεκαετία του ’20. Οι φίλοι των μουσικών video θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το MTV δεν πρωτοτύπησε σε αυτόν τον τομέα.

Αν και οι δουλειές του Fischinger προβάλλονταν ήδη από το 1935 στις αίθουσες και τα κινηματογραφικά φεστιβάλ ως η τελευταία λέξη του μοντερνισμού, το ναζιστικό καθεστώς λογόκρινε έργο του. Εκείνος «ανταπέδωσε τη χάρη» μέσα από μια από τις πιο χαρακτηριστικές του δουλειές, τη διαφήμιση για γνωστή φίρμα τσιγάρων, μέσω της οποίας πετυχαίνει ένα εύστοχο αντιφασιστικό σχόλιο γύρω από τις πρακτικές των Ναζί.

4. Featured Αrtists

16 και 17 Ιουνίου
Από τις 21.30
στο Main του Bios

Σήμερα η καλλιτεχνική παραγωγή σε ολόκληρο τον πλανήτη συνεχίζει να εξερευνά τα όρια του «φανταστικού» και να παράγει νέες ακραίες εικόνες που επιχειρούν την περεταίρω διάβρωση της πραγματικότητας.
Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες δραστηριοποιούνται παράλληλα σε πολλαπλούς τομείς της τέχνης ( εικονογράφηση, μουσική, σκηνοθεσία…) και με αναφορές σε παλιότερους δημιουργούς λαϊκές κουλτούρες αλλά και την σύγχρονη πραγματικότητα, δεν σταματούν ποτέ να μας ξαφνιάζουν.

A] Masamune Shirow

Διεθνώς αναγνωρισμένος animator και δημιουργός manga, ο Masanori Ota γεννήθηκε στην πόλη Cobe της Ιαπωνίας το 1961 και σπούδασε ζωγραφική στο πανεπιστήμιο της Οσάκα, όπου για πρώτη φορά ήρθε σ’ επαφή με τον κόσμο των manga. Το 1983 το πρώτο δικό του manga, με τίτλο Black Magic, δημοσιεύτηκε στις σελίδες του fanzine Atlas, τραβώντας την προσοχή του προέδρου της Seishinsha, μιας από τις γνωστότερες εκδοτικές εταιρείες της Οσάκα. 25 χρονών ο Ota κυκλοφορούσε το Appleseed για λογαριασμό της Seishinsha, έχοντας δανειστεί το όνομα Masamune Shirow από έναν θρυλικό Ιάπωνα πολεμιστή και κερδίζοντας το βραβείο Καλύτερου Manga στα Seiun Awards της ίδιας χρονιάς.

Μέσα στη δουλειά του παρουσιάζει ισχυρές - αισθησιακές γυναίκες, ενώ παράλληλα διακρίνονται έντονα πολιτικά στοιχεία. Το ενδιαφέρον του για την τεχνολογία είναι εμφανές σε όλο του το έργο, εμφανίζοντας και στοιχεία cyberpunk. Οι πιο γνωστές δουλειές του είναι τα Ghost in the shell και Ghost < /font>In The Shell 2.

Εξίσου συνήθης είναι και η προβληματική των έργων του, γύρω από τις ηθικές και φιλοσοφικές παραμέτρους της ολοένα και αυξανόμενης επιρροής της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή, καθώς επίσης και τις επιπτώσεις της ανάπτυξης της τεχνικής νοημοσύνης και των ηλεκτρονικών δικτύων στην ανθρώπινη ταυτότητα.

Απέχοντας συνειδητά από τα φώτα της δημοσιότητας (ελάχιστοι έχουν δει το πρόσωπό του) ο Masamune Shirow συνεχίζει να δημιουργεί κόσμους, παντρεύοντας ιδανικά λεπτοδουλεμένα κείμενα και εικόνες που χαρακτηρίζουν το manga της νέας εποχής.

Ghost in the Shell (Kôkaku kidôtai 1995)
Σκηνοθεσία: Mamoru Oshî
Είναι το έτος 2029. Στην Κοινωνία της Πληροφορίας οι άνθρωποι είναι απολύτως συνδεδεμένοι με, και εξαρτημένοι από, τα δίκτυα, στα οποία όμως τρομοκρατικές οργανώσεις έχουν καταφέρει να παρεισφρύσουν. Μια ομάδα cyborgs με εκπληκτικές δυνάμεις και δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε δίκτυο του πλανήτη, σχηματίζεται για να επαναφέρει την ασφάλεια.

Ghost in the Shell 2: Innocence (Kôkaku kidôtai 2: Inosensu 2004)

Σκηνοθεσία: Mamoru Oshî
Ο Batô είναι cyborg. Το σώμα του είναι εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο. Τα μόνα απομεινάρια της ανθρώπινης ταυτότητάς του είναι οι μπερδεμένες αναμνήσεις μιας γυναίκας κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού του. Σε μια εποχή όπου τα όρια μεταξύ ανθρώπων και μηχανών είναι πλέον δυσδιάκριτα, το Ghost in the Shell 2: Innocence είναι η ιστορία ενός μοναχικού cyborg, που προσπαθεί απεγνωσμένα να διατηρήσει ότι έχει απομείνει από την αθωότητα της αλλοτινής ανθρώπινης ταυτότητάς του.
Black Magic M-66

Δυο ανδροειδή-δολοφόνοι δραπετεύουν από τον έλεγχο του στρατού και στρέφονται ενάντια στην κόρη του δημιουργού τους, με σκοπό να την σκοτώσουν. Μια νεαρή δημοσιογράφος θα προσπαθήσει να την σώσει.

B] Michel Gondry

Γεννημένος στις Βερσαλλίες το 1963, ο Michel Gondry, σπούδασε γραφικές τέχνες στο Παρίσι ενώ παράλληλα εξέλυσε το ταλέντο του στη μουσική. Συνδυάζοντας τις γνώσεις του και τα ταλέντα του έφτασε να πραγματοποιεί video clips για καλλιτέχνες όπως οι Massive Attack, οι Daft Punk, ο Beck, οι IAM, οι Stones, ο Lenny Kravitz, ο Etienne Daho, και πολλούς ακόμα…

Στο Bios θα προβληθούν επιλεγμένα video clips από τις πρόσφατες δουλειές του.

5. Japan AV

18 - 20 Ιουνίου
Από τις 21.30
στο Main του Bios

Συνδυασμένα οπτικοακουστικά δρώμενα από την Ιαπωνία που περιλαμβάνουν προβολές ταινιών και ντοκιμαντέρ, καθώς και dj sets, φέρνοντας τον πολιτισμό της χώρας πιο κοντά.

Α] Minoru Kawasaki
The Calamari Wrestler (2004)
Η ταινία είναι μέρος της τριλογίας του Ιάπωνα σκηνοθέτη βασισμένη στον «μαγικό ρεαλισμό». Φανταστικοί ανθρωπόμορφοι χαρακτήρες - στην προκειμένη περίπτωση ένα καλαμάρι - αναμιγνύονται στην πραγματική ζωή φωτογραφίζοντας κοινωνικά φαινόμενα.

Ένας επαγγελματίας παλαιστής έπειτα από καρκίνο, μεταλλάσσεται σε ένα τεράστιο καλαμαροειδές πλάσμα. Η επιτυχία του στο ρινγκ του γεννά την επιθυμία για σεβασμό και έξω από το ρινγκ.

B] Ghiblies 1& 2
Ταινίες κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους, επιλογές του ιαπωνικού studio Ghiblie, που το λογότυπό του απεικονίζει τον Totoro, ήρωα μίας από την ταινίες του. Το studio Ghiblie δημιουργήθηκε το 1985 και από τότε έχει κάνει την παραγωγή πολύ γνωστών και αξιόλογων ταινιών κινουμένων σχεδίων, τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε τεχνική.

Γ] Japanorama and Japanese ads

Το Japanorama είναι μία σειρά ντοκιμαντέρ, παραγωγή του BBC και παρουσιάζει ο Jonathan Ross, και αφορά στις σύγχρονες τάσεις της ποπ κουλτούρας της Ιαπωνίας. Θα προβληθούν τέσσερα επιλεγμένα ντοκιμαντέρ της σειράς (Kawaii, Zoku , Otaku, Bushidō) στο Main του Bios. Τα ντοκιμαντέρ πλαισιώνονται με Ιαπωνικές διαφημίσεις από την δεκαετία των ‘70’s.

Kawaii
Από το 1970, η έννοια του «χαριτωμένου», Kawaii, είναι σε περίοπτη θέση στην ποπ κουλτούρα της Ιαπωνίας (θεάματα, ρουχισμός, φαγητό, παιχνίδια, εμφάνιση, συμπεριφορά, τρόποι). Συχνά το Kawaii συναντάται σε περίεργα και ασυνήθιστα μέρη και καταστάσεις, όπως για παράδειγμα κυβερνητικές δημοσιεύσεις, δημόσια προειδοποιητικά σήματα, σε γραφεία ή σε εμπορικές αερογραμμές. Το ντοκιμαντέρ είναι από τη σειρά 2 του BBC που προβλήθηκε πέρυσι (2006).

Zoku
Ο κοινωνικός διαχωρισμός γίνεται μέσω των στολών. Υπάρχουν στολές για τα πάντα: για επαγγέλματα, για hobby, ακόμα και για τον καθορισμό του προσωπικού style στην καθημερινή ζωή. Οι στολές είναι οι ίδιες έμπνευση αλλά και πηγή έμπνευσης για καλλιτέχνες και δημιουργούς αλλά και για τον καθημερινό Ιάπωνα.

Otaku
Στη μοντέρνα ιαπωνική αργκό, otaku, αναφέρεται σε άτομα που έχουν ψύχωση με συγκεκριμένα θέματα ή hobbies, όπως για παράδειγμα με το animation ή με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ή ακόμα και με κάποια είδωλα. Χαρακτηρίζει ανθρώπους που τείνουν στο φετιχισμό και τη μονομανία. Το ντοκιμαντέρ είναι από τη σειρά 2 του BBC που προβλήθηκε πέρυσι (2006).

Bushidō
Ο τρόπος ζωής καθώς και η στάση ζωής των πολεμιστών στην Ιαπωνία, συγκεντρώνονται εννοιολογικά σε μία λέξη: Bushidō. Στο ντοκιμαντέρ γίνονται αναφορές στην πολεμική κουλτούρα όπως το Σούμο, στο sushi, στον μεγάλο σκηνοθέτη Minoru Kawasaki (The Calamari Wrestler, 2004 – Executive Koala, 2006).

Δ] J-music - Party

Το Jmusic.gr ιδρύθηκε στις αρχές του 2007 στην Αθήνα από τους George και Shin. Η ιστοσελίδα κατασκευάστηκε με σκοπό να ενώσει τους j-fans, δημιουργώντας μία ελληνική διαδικτυακή κοινότητα θαυμαστών του ιαπωνικού πολιτισμού, προσφέροντας ανταλλαγή γνώσεων και πληροφοριών για νέα, καλλιτέχνες, events και για ό,τι σχετίζεται με τον πολιτισμό της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου.
To jmusic.gr διοργανώνει μια βραδιά με ιαπωνική μουσική, βίντεο( j clips, anime openings-endings, street fashion pics, etc) καθώς και άλλα γεγονότα, εγκαινιάζοντας με αυτό το τρόπο την διαδικτυακή κοινότητα της ιστοσελίδας.

6. Extreme_Cult

14 - 18 Ιουνίου
μεταμεσονύχτια (01.00)
στο Main του Bios

Akita Masami
The Lost Paradise
Γνωστός με το ψευδώνυμο Merzbow, ο χαρακτηριστικότερος αντιπρόσωπος της πειραματική Ιαπωνικής noise σκηνής, δημιούργησε την ταινία The Lost Paradise στα πλαίσια της σειράς "Zankoku-bi : Onna-Harakiri". Πρόκειται για ταινία αφιερωμένη στο γυναικείο χαρακίρι. Στην ταινία μία νέα στρατιωτικός αυτοκτονεί κάνοντας χαρακίρι μέσα σε φρικτούς πόνους και αίμα. Ο δημιουργός αναζητά τα όρια του πραγματικού στο μέγιστο βαθμό.

Bill Leslie- Terie Lofton
The Nial Gun Massacre
«Πιο φτηνό από αλυσοπρίονο» ο δολοφόνος με το καρφωτικό χτυπάει στο Bios.

Yilmaz Atadeniz
Deathless Devil (Yilmayan Seytan)
Ακραία διασκεδαστική, τουρκική παραγωγή, δανείζεται τα «πάντα» από «όλες» τις δυτικές ταινίες δράσης. Η πλοκή απλά δεν έχει σημασία…

Ackyl Anwary
Virgins from Hell
«Παρθένες βιάζονται…παρθένες σκοτώνονται», είναι το moto της ταιλανδέζικης ταινίας με μηχανόβιες παρθένες.

Metin Erksan
Seytan – The Turkish exorcist
Η τουρκική εκδοχή του εξορκιστή…

7. Djs με live visuals

στο Bar του Bios
από τις 23:00

2 designers play surreal AV

Παρασκευή 15 Ιουνίου

Οι γραφίστες Βασίλης Μαρματάκης και Νίκος Κατριβάνος ζωγραφίζουν με τις οποτικοακουστικές επιλογές τους.

The BEASTIE N THE BOY –

Σάββατο 16 Ιουνίου

Με αφορμή τη συναυλία των Beastie Boys, οι Djs Ν6 και the Boy παρουσιάζουν στο Bar του Bios μία βραδιά εμπνευσμένη από το συγκρότημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: